Humor

Förlåt Sissel men jag kunde inte låta bli..

Svensken tar med sin norske kollega ut på fisketur. Efter en stund frågar norrmannen:
- Vad kostar ett flöte?
- Varför undrar du? säger svensken.
- Mitt sjönk nyss.

En norrman och en svensk möttes. Då frågade norrmannen:
- Vad är det som luktar?
- Det är dy!
- Är det jak?

I trafikledartornets högtalare hörde man nämligen plötligt en upphetsad röst:
- SK 268 till tornet! Min bensinmätare står på noll - var god ge mig instruktioner!
Alla störtade fram till fönstret och spanade mot himlen, men ingen såg något plan. Paniken var på väg att breda ut sig, men trafikledaren samlade sig och anropade SK 268:
- Var god uppge er position!
- Jag står på bana två och ska starta om tre minuter ...!

Mitt i natten ringde telefonen med en ilsken signal.
- Kan jag få en taxi till Åbrogade 5.
- Ledsen, men ni har fel nummer.
- Nej, det är inte fel nummer. Det måste väl jag veta, som bor här!

Norrmänenn litade inte på banken utan förvarade alla sina pengar hemma.
- Då går du miste om räntan, påpekade hans svenske kompis.
- Nä du, svarade norrmannen, man är väl inte dummare än att man lägger undan till räntan också!

Grete kommer in på sportaffären och säger:
- Dom här fotbollsskorna som jag köpte till min son var inte bra.
- Jaså, vad är det för fel på dom?
- Han har inte lyckats göra ett enda mål!

Två norrmän satt på en pub och stirrade på ett upp-och-nedvänt glas. Efter 5 minuters stirrande sa den ena norrmannen:
- Du, det här glaset har ju ingen öppning i toppen... ska inte glas ha det?
- Jo, iallafall vad jag vet... sa den andra norrmannen och vände på glaset och sa:
- Men vilket konstigt glas! Det har ju ingen botten heller!

Kommentarer
Postat av: Daniel

Normmännen e lika smarta som vi finnar!

2009-11-05 @ 09:08:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Sissel

Haha, vet du vad? Du skulle kunna säga alla de där sakerna typ, kanske är du norrman egentligen? ;) jag kan verkligen se framför mig när du säger det, haha :)

2009-11-05 @ 19:04:59
URL: http://peacerichsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0