Utan motivation är jag inget

Jag är ganska så stolt över mig själv, fick nyss se att jag fick högsta betyg på senaste geografiprovet. Men samtidigt så känner jag mig så besviken på mig själv att jag inte har brytt mig mer åt matten, provet gick åt h*lvete det vet jag. Geografi är ett ämne som jag nästan helt och hållet hatar och matte är ett utav min favorit ämne. Det lätt, det är logiskt. Det finns ett rätt svar, inga alternativ, ett svar bara.
Jag struntar helt i vilket betyg jag får i geografi. Blir så frustrerad på varför det går bättre det ämne som jag inte bryr mig i. Är det för att jag inte sätter några krav på mig själv som jag annars gör? Eller är det att jag bara tror att jag är bra på tex matte? Vad det än är så bryr jag mig inte. Jag bryr mig inte längre, jag har ingen motivation att bry mig längre.
Men jag kan i alla fall inte släppa det, jag mår dåligt över att det inte går som jag vill. Jag kan inte bara släppa saker som jag bryr mig om. Så nu går jag omkring och bryr mig något som jag inte orkar göra något åt. Det är ju något som känns toppen.

Kommentarer
Postat av: MalinBerglund :)

men du har väl inte fått reda på matteprovet än. fastän du känner att det gick dåligt så kan det faktiskt ha gott bra :) säg inte hej innan du gått över ån.. antar att du fick lika betyg som mig på geografin och se det positivt du lyckas fastän du inte bryr dig :) det kommer gå bra med matten, det kommer det. jag tror du är lite för bortskämd enligt matten, du vet att du kan och då känner du att du inte behöver plugga och det kanske vände till detta prov? inte vet jag. men du får ta ikapp till nästa prov helt enkelt :) <3

2009-10-04 @ 12:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0