Allt och inget

Det är så mycket som flyger runt i mitt huvud just nu. Känns som alla omkring mig bara flyger fram och jag står helt still. Jag vet inte vad jag vill. Vill jag gå kvar på Thoren? Vill jag ta ett sabbat år, eller ska jag hoppa av? Att jag har många olika alternativ om jag vill hoppa av Thoren gör mig bara förvirrad- Jag vill gå kvar men jag vet inte om jag kan. Jag ska inte behöva leva med panikångesten varje dag bara för skolan. Men jag vill ändå få den där känslan av student, det är inget som jag kommer få om jag går på distans och jag vill inte heller hamna i en ny klass, jag vill ta student med min klass. Hoppas verkligen att vi kan hitta på en lösning som fungerar för mig för jag vill verkligen inte behöva göra ett val.

Kommentarer
Postat av: malin

nu är jag dryg och skriver igen. du har klarat dig igenom 2 år, du har bara ett år kvar. du behöver inte ha så höga krav på dig, gör bara det som behövs för ett G och VG, MVG i dem ämnen du tycker om att hålla på med. då är det inte mycket att göra för du är smart och duktig i skolan :) då borde det ju kännas lättare för dig att gå till skolan, så skulle ju i alla fall jag känna. men jag är inte du och du är inte jag.. och när du inte är i skolan gör något du tycker om eller vill göra, inte bara dator eller tv som vissa gör. jag spelar fotboll och det ger mig styrkan att fortsätta, jag tänker på något annat. för mitt liv känns inte så lätt heller, det gör ingens. ta en lång promenad, ring mig om du vill ha sällskap, fotografera dina söta katter, snart börjar hockey säsongen, säg JIPPI, helt enkelt. gör något roligt. jag tror sällskap är en bra medicin, då tänker man inte på hur man mår på samma sätt utan vad man ska göra i sällskapet. och försöka variera sällskap kanske för är man med en och samma vet dem om att man mår dåligt men med någon man inte känner lika bra så kanske det känns lättare. du kanske redan försökt med detta och det inte funkar alls eller så har du inte styrkan till att försöka, vad vet jag. men det funkar i alla fall för mig och jag vill dela med mig av mina kunskaper och erfarenheter :)

2010-08-19 @ 14:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0